بلاگ آموزشی

سئو وردپرس

آموزش نکات اولیه سئو وردپرس

امروز میخواهیم در این مقاله به شما نکات اولیه سئو وردپرس را آموزش بدهیم. این که چطور با استفاده از این نکات مهم، محتوا و صفحات سایت خودتون را سئو کنید و نتایج خوبی در گوگل بگیرید. با ما در ادامه همراه باشید.همه ما میدانیم که سایت هایی که با وردپرس طراحی میشوند از محبوبترین طراحی های سایت هستن که علاوه بر راحتی کار با آن بسیار از نظر سئو بهینه شده اند و نتایج خوبی در رتبه های گوگل بدست می آورند. این مقاله به فواصل زمانی آپدیت میشود.

۱. نکات اولیه آموزش سئو وردپرس

۱.اولین نکته ای که برای سئو وردپرس درنظر گرفته میشود این است که سایت شما از نظر طراحی و اصولی کلی سایت برای سئو بهینه سازی شده است یا نه. شاید با خود بگویید که این چه تاثیری در رتبه سایت شما در ابتدای کار دارد. باید بگوییم هرچه قدر سایت شما درست و اصولی بهینه سازی شده باشد و مشکل فنی کمتری داشته باشد خیلی زودتر به نتیجه دلخواه خودتون میرسید.پس باید به ریسپانسیو بودن سایت، موبایل فرندلی بودن، طراحی جذاب و … توجه زیادی بکنید.

حتما بخوانید: اقدامات لازم برای راه اندازی وب سایت شخصی

۲. دومین نکته اینست که قابلیت های مهم امنیتی رو برای وب سایت خود فعال کنید. یکی از این قابلیت ها فعال سازی ssl برای وب سایت است. عبارت SSL مخفف secure sockets layer هست و پروتکل ایمن برای انتقال اطلاعات در اینترنت است. که وب سایت شما در ابتدا با http یا https شروع میشود.

۳.امنیت کاربر یکی از فاکتور های مهم گوگل برای رتبه بندی است. گوگل برای اینکه کاربران بدون هیچ نگرانی از وب سایت ها استفاده کنند پروتوکل ssl برای وب سایت ها الزامی کرده است درنتیجه سایت شما در نتایج گوگل رتبه های بهتری خواهد داشت.

۲. نصب افزونه Yoast SEO برای سئو وردپرس

خوب یکی دیگر روش های سئو وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO است. در ابتدای کار سئو سایت شاید ندانید که باید از کجا شروع کنید. این افزونه با قابلیت های زیادی که داره به راحتی در ابتدای کار، تاکید میکنم در ابتدای کار سئو سایت به درد شما میخورد چون شما باید روش های جدیدی رو برای سئو سایت وردپرس خودتون انجام بدین که در افزونه Yoast وجود ندارد.

در زیر قابلیت های مختلفی از این افزونه را مشاهده میکنید:

  • ساخت نقشه سایت
  • اتصال مستقیم به گوگل وبمستر تولز از داخل وردپرس
  • ساخت منوی ناوبری برای لینک‌های خورده نان (breadcrumb)
  • ویرایش فایل robots.txt
  • تعیین صفحات No-Index
  • و …

افزونه yoast سئو وردپرس

۳. تنظیم گوگل آنالیتیکس برای سایت

شاید به جرات میتوان گفت که بهترین ابزار تجزیه و تحلیل رفتارکاربران در کل دنیا، نرم افزار گوگل آنالیتیکس گوگل میباشد. شما برای اینکه بتوانید با رقبای خود رقابت داشته باشید باید رفتار کاربران رو رصد کنید تا بتوانید با استفاده از تجزیه و تحلیل رفتار کاربران سایت، بهترین روش رو برای سئو سایت وردپرس خودتون انتخاب کنید.

این موارد تنها بخشی از ویژگی های گوگل آنالیتیکس میباشند:

  • به چه میزان ترافیک از موتور جستجوی گوگل دریافت می‌کنید
  • یافتن صفحاتی از وبسایت که موجب افزایش ترافیک بیشتر می‌شوند
  • افزایش و کاهش ترافیک
  • مشاهده سایر وبسایت‌هایی که موجب افزایش ترافیک سایت شما شده‌اند
  • مشاهده نرخ خروج، ضریب بازگشت و بازدید از صفحات

گوگل آنالیتیکس

۴. تنظیم گوگل وب مستر برای سئو سایت وردپرس

گوگل وبمستر یا سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین و قویترین ابزارهای رایگان گوگل برای سئو سایت است که در اختیار شماست.

این ابزار به گونه ای طراحی شده است که شما به راحتی میتوانید تمامی کارایی سایت خودتون را رصد کنید و اشکالات و خطاهای سایت رو به وسیله آن برطرف کنید.

این ابزار فواید بسیار زیادی برای شما به همراه دارد که برخی از آن‌ها عبارت است‌ از:

  • چه کلمه‌ای ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان آورده است.
  • تایید و پذیرفتن نقشه سایت
  • رفع خطاهای وبسایت
  • دریافت پیام‌هایی از جانب تیم گوگل
  • و …

گوگل سرچ کنسول

خوب ما در این این مقاله به شما نکات اولیه سئو وردپرس رو آموزش دادیم. این که سایت شما از نطر طراحی چگونه باید باشد و اینکه چه ابزارهایی در ابتدای کار سایت خود لازم دارید تا بتوانید سئو سایت خودتون رو انجام بدید.

همچنین شما عزیزان میتونید برای آموزش سئو سایت وردپرس با همکاران ما تماس بگیرید و در دوره های آموزش سئو سایت آکادمی بوستانی شرکت کنید. ما در این دوره ها تمامی نکات سئو وردپرس را از صفر تا ۱۰۰ به شما آموزش میدهیم.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن
محسن
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۳

واقعا خیلی خوب و عالی بود مطلبتون فقط اینکه شما آموزش سئو وردپرس هم دارید؟