بلاگ آموزشی

فاکتورهای رتبه بندی گوگل

بررسی فاکتورهای رتبه بندی صفحات توسط گوگل

امروز میخواهیم در این مقاله به بررسی فاکتورهای مهم رتبه بندی صفحات توسط گوگل بپردازیم. همانطور که می دانید گوگل از حدود ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی در الگوریتم سئو استفاده می کند و برای اینکه یک صفحه از سایت شما در گوگل رتبه بگیرد باید آیتم های زیادی توسط گوگل بررسی شود. و پیشنهاد ما این است که تمامی این ۲۰۰ فاکتور را مطالعه کنید تا بتوانید درک درستی از رتبه بندی در گوگل بدست آورید.

فاکتورهایی که ما در اینجا بررسی میکنیم با درجه اهمیت متفاوت بوده و برخی مهم و برخی کم اهمیت هستند، به همین علت تیم آکادمی محمد بوستانی علاوه بر اینکه این ۲۰۰ فاکتور را به شما در دوره آموزش سئو سایت ارائه می دهد، لیست مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل را نیز در این مقاله در اختیار میگذارد تا با استفاده از این فاکتور های مهم سایت خود را سئو کنید.

فاکتورهای رتبه بندی مربوط به صفحات سایت

۱. کلمه کلیدی در تگ عنوان: تگ عنوان یا همان H1 دومین رکن مهم محتوای سایت است. (البته در کنار محتوای خود سایت) و بنابراین جزو موارد بسیار ضروری برای سئوی سایت در گوگل محسوب میشود.

۲. عنوانی که با کلمه کلیدی شروع شود: بر طبق داده های Moz، تگ عنوان های که با کلمات کلیدی شروع میشود در سئو نتایج گوگل، اولویت بالاتری نسبت به تگ عنوان هایی که کلمات کلیدی آنها در آخر قرار دارد رتبه بندی میشود.

۳. کلمه کلیدی در تگ توضیحات: در حال حاضر از اهمیت بالایی برخواردار نیست ولی هنوز هم تاثیر خودش را دارد.

۴. کلمه کلیدی که در تگ H1 باشد: زمانی که شما در تگ H1 از کلمات کلیدی استفاده میکنید میتوانید به گوگل بفهمانید که مقاله و صفحات شما در چه موضوعی صحبت میکنند.

۵. کلمه کلیدی عبارتی با بیشترین تکرار در صفحه است: زمانی که شما از کلمات کلیدی در صفحات خود به مقدار زیادی استفاده میکنید سیگنال هایی را برای اینکه چه موضوعی برای شما مهم است به گوگل ارسال میکنید.

۶. حجم محتوای: محتوای با کلمات بیشتر می تواند مطالب بیشتری را پوشش دهد و در رتبه بندی سئوی صفحه احتمالا بر مقاله های سطحی کوتاه ترجیح داده می شوند. SERPIQ به این نتیجه رسیده است که هرچه محتوای شما بیشتر باشد در نتایج گوگل در رتبه های بالاتری قرار خواهد گرفت.

تعداد کلمات محتوای سایت

۷. چگالی کلمه کلیدی: اگرچه قبلا تعداد کلمات کلیدی در هر صفحه برای گوگل مهم بود و لی در حال حاظر تاثیر خیلی زیادی ندارد، ولی استفاده بیش از اندازه میتوانید به سئوی سایت شما آسیب بزند.

۸.  آنالیز پنهان مفهومی کلمات کلیدی (Latent Semantic Indexing (LSI در محتوا: LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک میکند معنای متفاوت کلمات را استخراج کنند (Apple یک شرکت کامپیوتری در مقابل یک نوع میوه). وجود و یا عدم وجود LSI احتمالا به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا در سئوی صفحه عمل می کند.

۹. کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان و توضیحات: در کنار محتوا اگر کلمات کلیدی LSI در تگ های متای صفحه باشند احتمالا به گوگل در تشخیص هم معنی ها کمک خواهد کرد. که امکان دارد به عنوان یک سیگنال ارتباط در سئوی صفحه عمل کند.

۱۰. سرعت بارگذاری محتوا در موتورهای جستجو: موتورهای جستجو برای اینکه بتوانند بهترین صفحات را به کاربران نشان دهند از عامل مهم سرعت بارگذاری صفحه توسط رباتهایی که صفحات را ایندکس میکند استفاده میکند تا سرعترین صفحات را به کاربر نشان دهد.

۱۱. محتوای تکراری: هر چه محتوای صفحات شما تکراری باشد میزان ایندکس شدن آن صفحه و رتبه بندی گرفتن آن در گوگل بسیار کم است.

۱۲.  Rel = قانونی: اگر شما در صفحات خود به خصوص سایت های فروشگاهی که صفحات بسیار زیادی دارند، بهتر است که از تگ canonical برای سایت اسقاده شود.

حتما بخوانید: نکات مهم در تولید محتوای سایت

۱۳. سرعت لود صفحه در کروم: ممکن است گوگل برای به دست آوردن بهتر زمان لود یک صفحه از اطلاعات کاربر در کروم استفاده کند.

این در هنگامی است که گوگل بخواهد سرعت سرور و استفاده از CDN و دیگر سیگنال های سرعت سایت را مد نظر قرار دهد.

۱۴. بهینه سازی تصاویر: حتما برای تصاویر خود از تگ alt استفاده کنید. زیرا ربات های گوگل به راحتی میتوانند تصاویر سایت شما را تشخیص دهند و آنها را ایندکس کنند. و همچنین حجم تصاویر خود را کم کنید.

فاکتورهای رتبه بندی صفحات گوگل

 ۱۵. تازگی به روز رسانی محتوای سایت: گوگل محتوای تازه به روز شده را ترجیح داده، مخصوصا هنگامی که بر اساس زمان جستجو شود.

اهمیت این نکته در سئوی صفحه از آن جهت است که گوگل زمان آخرین بروزرسانی یک صفحه مخصوص را نمایش می دهد.

۱۶. بروز رسانی محتوای سایت: زمانی که شما محتوای سایت خود را برای بار اول منتشر میکنید، لازم است که بعد از مدتی محتوای سایت خود را آپدیت کنید تا مقاله شما دارای رتبه بهتری در گوگل شود.

۱۷. اهمیت کلمه کلیدی: داشتن کلمه کلیدی که در ۱۰۰ کلمه اول محتوای آن صفحه ظاهر شده است، بنظر یک سیگنال ارتباط مهم در سئوی صفحه است.

۱۸. کلمات کلیدی در تگ های H2, H3: 
استفاده از کلمات کلیدی در تگ های عنوان H2 , H3 که میتوانید تاثیر زیادی برای سئو داشته باشد.

۱۹. ترتیب کلمه کلیدی

۲۰. کیفیت لینک به خارج

۲۱. رعایت کردن اصول نگارشی

۲۲ محتوای تکمیلی مفید

۲۳. تعداد لینک سازی خارجی

۲۴. تعداد لینک سازی داخلی

ما در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات مربوط به فاکتورهای رتبه بندی صفحات گوگل بپردازیم. اینها تنها بخشی از ۲۰۰ فاکتور بررسی گوگل برای رتبه بندی صفحات وب سایت شماست. ما در تیم آکادمی محمد بوستانی در دوره های آموزشی سئو در کرج به صورت حضوری و آنلاین تمامی این فاکتور های رتبه بندی را به شما آموزش میدهیم. همچنین شما میتوانید برای اطلاع از دوره های آموزشی با ما تماس بگیرید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین داعی
حسین داعی
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۳۴

سلام خیلی جامع و مفید بود میخواستم بپرسم که آموزش دیجیتال مارکتینگ در کرج هم دارید؟