بلاگ آموزشی

معرفی ابزارهای پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ

امروز میخواهیم در این مقاله برای شما از ابزارهای پرکاربرد در دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. همانطور که میدانید دیجیتال مارکتینگ دنیای وسیعی دارد و همچنین نقش به سزایی در دنیای امروز ایفا میکند. ما در آکادمی محمد بوستانی تصمیم گرفتیم که این ابزارهای مهم را به شما معرفی کنیم. تا بتوانید با استفاده از این ابزارهای کاربردی به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید پس با ما همراه باشید.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید یا تجارت شما به صورت سنتی اداره میشود، باید برای اینکه شغل خود را گسترش دهید و از رقبا خود عقب نمانید راهی جز اینکه بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید ندارید.

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

سئو مارکتینگ

۱. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو:

اولین ابزاری که به شما معرفی میکنیم و بسیار کاربردی است سئو سایت است. همانطور که میدانید شما برای اینکه بتوانید یک کسب و کار دیجیتال راه اندازی کنید، باید یک سایت خوب و بهینه شده داشته باشید. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو امری بسیار مهم است که باید مدنظر شما قرار بگیرد.

از آنجایی که اغلب ایرانی ها برای خرید کالاهای مختلف به سراغ گوگل می روند در نتیجه سئو و بالا بردن رتبه و بهبود وضعیت سایت از نظر گوگل می تواند تاثیر خوبی بر روی افزایش درآمد و سوددهی داشته باشد.

زمانی که شما سایت خود را راه اندازی میکنید برای اینکه در معرض دید کاربران قرار بگیرد، حتما وب سایت خود را سئو کنید حالا میپرسید چطور ما به شما پاسخ میدهیم. هرچه سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد که مدنظر ما از نظر کیفیت، هاست مناسب و پرسرعت، طراحی زیبا سایت، تولید محتوا و بهینه شدن وب سایت شماست.

در سئو سایت هم موارد زیادی مهم است، از جمله تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، سئو تکنیکال اشاره کرد.  که شما میتوانید با انجام این موارد سایت خود را در رتبه های برتر گوگل قرار بدهید. ما در آکادمی محمد بوستانی آموزش سئو هم ارائه میدهیم و تمامی موارد مهم را به شما از پایه تا پیشرفته طبق آخرین الگوریتم های گوگل آموزش خواهیم داد.

ابزار دیجیتال مارکتینگ pay per click

۲. تبلیغات PPC یا کلیکی

دومین ابزار مهم در بحث دیجیتال مارکتینگ تبلیغات کلیکی است. در این روش متقاضی برای هر کلیکی که بر روی وب سایت خود انجام میشود باید هزینه ای را پرداخت کند. زمانی که کاربران برای جستجو محصول و خدمات خود در گوگل سرچ میکنند، شما میتوانید با استفاده از تبلیغات کلیکی این که کاربران را جذب وب سایت خود کنید و درآمد خود را افزایش دهید. هزینه این نوع تبلیغات زیاد نیست در عوض شما با استفاده از این تبلیغات مشتریان هدفمند جذب میکنید.

ابزار کانتنت مارکتینگ

۳. بازاریابی محتوایی

سومین مورد از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده از بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی با توجه به هزینه بسیار پایینی که دارد میتوانید برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. البته باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که محتوایی برای کسب و کار شما مفید است که به معرفی و شناخت شغل شما به کاربران هدفمند باشد. بازایابی محتوایی انواع مختلفی دارد مانند: پادکست، ویدیویی، متنی و گرافیکی است. پس اول جنس کسب و کار خود را مشخص کنید .و سپس نوع محتوایی که مخاطب آن را می پسندد را نیز معین کنید. و در نهایت به سراغ تولید محتواهایی ارزشمند و با کیفیت بروید.

حتما بخوانید: بررسی فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل برای صفحات سایت

۴. بازاریابی از طریق ایمیل 

ابزار مهم بعدی که امروزه کسب و کارهای زیادی از آن استفاده میکنند بازاریابی از طریق ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ است. این روش یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی آنلاین است. و می توان به کمک آن مشتریان هدف را تنها با فرستادن یک ایمیل که حاوی صوت، محتوا و یا غیره است شناسایی کرد. و محصول و یا خدمت مورد نظر را به آنها معرفی نمود. شما با توجه به مشتریانی که دارید و برای گشترش کسب و کار خود و جذب مشتریان جدید نیار به روشی دارید که همیشه کاربران را از جدیدترین خدمات شما آگاه کند. ایمیل مارکتینگ بهترین روش برای انجام این روش است که با استفاده از ان شما خدمات و محصولات خود را به تمامی کاربران خود اطلاع رسانی میکنید.

سوشال مارکتینگ

۵. سوشال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی تمامی کسب و کارهای آنلاین برای فروش بیشتر و معرفی محصولات خود نیار به بستری مهم به نام شبکه های اجتماعی دارند. شبکه های اجتماعی بخصوص

اینستاگرام که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. میتوانند شما را برای رسیدن به هدف خود بسیار کمک کنند. انتشار پست و تولید محتوای جذاب برای شبکه های اجتماعی میتواند تاثیر به سزایی بر روی کسب و کار شما داشته باشد. پس حتما این ابزار مهم و کاربردی را فراموش نکنید و از آن استفاده کنید.

۶. بازاریابی از طریق موبایل

بعضی از موبایل ها و اپلیکیشن ها که بر روی موبایل نصب میشوند. از روش های جدید برای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است. استفاده روز افزون از اپلیکیشن های موبایل این بستر بسیار مهم را فراهم کرده است که از این ابزار مهم برای دیجیتال مارکتینگ است. اگر حس می کنید که این روش در افزایش و جذب مشتریان شما می تواند. موثر واقع شود بهتر است با افرادی که در این حوزه مشغول به کارند مشورت کرده. و به طراحی و تولید نرم افزارهایی بپردازید. که در بر روی موبایل نصب شده. و می توانند ارائه خدمات را به  امری بسیار راحت تر و ساده تبدیل کنند.

نکته آخر

استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ امری مهم و ضروری برای کسب و کار شما است. و باید هزینه و زمان مناسب برای آن در نظر بگیرید. مطمئن باشید شما با استفاد از این موارد مهمی که گفته شد میتوانید بهترین نتیجه را برای گسترش و افزایش فروش خود داشته باشید. شما کاربران عزیز میتوانید برای آشنایی هرچه بیشتر با این ابزارهای مهم در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ ما هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین شرکت کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
منصور
منصور
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۰:۴۶

سلام خیلی مفید بود میخواستم بپرسم شرایط ثبت نام در دوره آموزش دیجیتال مارکتنیگ در کرج به چه صورت است؟