بلاگ آموزشی

تولید محتوا سایت آکادمی بوستانی

نکات مهم تولید محتوا سایت

امروز میخواهیم در این مقاله به طور کامل درباره تولید محتوا سایت صحبت کنیم. اینکه چه اصول و قواعدی رو باید در نوشتن یک محتوای جذاب و سئو شده رعایت کنید پس با ما همراه باشید.

طراحی کلی وب سایت در تصمیم بازدیدكنندگان برای ماندن و یا ترک وبسایت تاثیر مستقیمی دارد. طراحی وبسایت شامل مواردی مانند قالب‌بندی، سبک فونت و رنگ‌آمیزی و همچنین برگزیده گرافیک و تصاویر است. با این حال، بعد از اینکه بازدید کننده توسط طراحی وبسایت جذب شد، کیفیت محتوای موجود در وبسایت نیز، تأثیر بسزایی در ماندگاری بازدیدکننده به مدت طولانی در وبسایت و همچنین مراجعه مجدد بازدید کننده در آینده خواهد داشت. به همین علت، به استثنای طراحی اولیه سایت، هیچ پارامتری مهم‌تر از متن‌ها در کیفیت و بازدهی وبسایت موثر نیست. اطمینان حاصل کنید که محتوای موجود در وبسایت به اندازه کافی سودمند هست تا یک قدم با اهمیت در ساختار وبسایت خود برداشته باشید.

تولید محتوا سایت

عامل اصلی در بهبود سئو سایت، نوشتن محتوای باکیفیت است. تولید محتوای با کیفیت منجر می شود که رتبه وبسایت به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. به همین دلیل هست که مدیران وب سایت ها به جایگاه تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد روی آورده اند و یکی از بخش های خود را به این شغل اختصاص اطلاعات اند و تمام کوشش شان را می کنند تا وبلاگ نویسان با تجربه و حرفه ای را در این موضوع استخدام کنند.

نکات اولیه تولید محتوا خوب

بیشتر خوانندگان می دانند که در محتوا با کیفیت از روش زبان مناسبی استفاده شده هست و اشتباهات املایی نیز به حداقل رسیده‌اند. همچنین واضح هست که نوشتن در وبسایت باید مختصر و سودمند باشد. بهتر هست متن‌هایی که در وبسایت استفاده می‌کنیم محتوای انفعالی نداشته باشند و از سرفصل هایی استفاده شود که در راستای جستجوهای بازدیدکنندگان هستند. البته این‌ها اصول واضحی هستند و سوال اساسی اینجا هست که چگونه یک محتوای فوق العاده را از ابتدا ایجاد کنیم؟

 

نکات تولید محتوا سایت

شش نکته مهم در تولید محتوای سایت

زمانی که در حال تلاش برای نوشتن یک محتوا عالی برای وب سایت هستید، بهتر هست به یاد داشته باشید که تمام متن‌هایی که در وب نوشته شده اند، شامل شش گام محرمانه و عالی هستند، به خاطر داشته باشید که این مرحله ها باید به دقت و اصولی انجام شوند. این مرحله ها عبارتند از:

۱.نوشتن یک طرح جامع برای محتوا

مهم‌ترین اصل در فرآیند طراحی، چه طراحی گرافیک و چه طراحی متن، داشتن یک نقشه واضح و کلی است. در فرآیند نوشتن، گام برنامه ریزی شامل توجه کردن به نکات کلیدی هست که در تیم تولید محتوا به آن اشاره شده است. برای رسیدن به این نقشه می‌توانید در جلسه‌ای که به عنوان جلسه طوفان مغزی برای تولید نرم افزار اصلی پروژه ترتیب داده می‌شود شرکت کنید و به طور کامل نقشه کلی متن‌های وبسایت را استخراج نماید. سوالات معمولی که در این گام پاسخ داده می شود شامل تصمیم گیری در مورد محتوا، مشخص مخاطب اصلی و زمانبندی یکسان برای ارتقا گروه است.

این گام همچنین محاسبه وقت مورد لازم برای هر بخش پروژه، از عبارت مقالات است. به عنوان مثال، نوشتار یک صفحه اصلی ممکن هست در یک پاراگراف کوتاه، جملات مختصر و یا حتی تنها با اشاره به یک نکته کلیدی نوشته شود. صفحات ثانویه احتمالا تا حدودی طولانی تر و دقیق تر خواهند بود. توجه کنید همه این ها باید از پیش برنامه ریزی شوند. در فرآیند تولید محتوا باید هماهنگی کاملی بین طراحان و نویسندگان وبسایت وجود داشته باشد. این به ویژه در تولید محتوای صفحه اصلی با اهمیت هست چون صفحه اصلی صفحه‌ای هست که بیشترین تاثیر را بر میزان جذب بازدیدکننده خواهد داشت.

حتما بخوانید: آموزش سئو محتوا 

۲. نوشتن خلاصه محتوا

هنگامی که پروژه‌ای به درستی برنامه ریزی شده باشد، می‌توان خلاصه‌ای از آن تهیه و تکمیل کرد. خلاصه لیستی از نکات کلیدی هست که در هر بخش یا صفحه وبسایت ایجاد می شود. ذکر نکات اساسی مطمئنا در اینجا مناسب خواهند بود، چون مقصود در این مرحله، رسیدن به یک خلاصه کلی از محتوا است. برای ترجمه های طولانی تر و یا مقاله های منحصر به فرد، خلاصه باید از یک مقدمه، یک بدنه اصلی و یک نتیجه گیری تشکیل شود. این یک ساختار اساسی برای خلاصه‌سازی است، اما استفاده از این ساختار غالبا فراموش شده و تعجب آور است که چرا تعداد زیادی از سایت‌ها از این فرمول پیروی نمی کنند.

۳. نوشتن یک پیش نویس بسیار جذاب

پیش نویسی یک محتوا جذاب که در آن جملات با اهمیت و کلیدی محتوا در کنار هم قرار داده شده باشند. مهمترین نکته در مورد پیش نویس نهایی این هست که نوشتار پیش‌نویس باید بصورت مختصر و سودمند و جذاب نوشته شود و معمولا از لحاظ کیفیت محتوایی خیلی بالا باشد. اگر چندین نفر در حال نوشتن پیش نویس هستند، بهتر هست که یک فرد را مسئول جمع آوری تمام پیش ‍‌‌‌نویس‌ها کنید. این فرد علاوه بر وظیفه تبدیل کردن پیش‌نویس‌ها به یک پیش‌نویس منسجم، می تواند با مقایسۀ پیش نویس‌ها با خلاصه محتوا، مطمئن شود که هیچ چیز از قلم نیفتاده باشد.

۴.اصلاح موارد پیش نویس محتوا

برای نوشتن یک پیش‌نویس مناسب بهتر هست بارها کوشش شود و فقط به یک پیش‌نویس بسنده نکرد. در نوشتار پیش‌نویس باید تا زمانی که مطابق با کیفیت مورد نظر صاحب وبسایت باشد، تجدید نظر کرد. در واقع، حتی برندگان جایزه پولیتزر هم شغل خود را بازبینی می کنند.

هر محتوا ، حتی همین محتوا که در حال خواندن آن هستید، لازم به تجدید نظر و بازبینی دارد تا اطمینان حاصل شود که آن کامل هست و محتوای مورد نظر را شامل می شود. مرور و بازبینی نوشتار شامل بررسی محتوای مناسب، تأیید املا و روش زبان، بررسی سبک متون و در چهره لزوم بررسی مراجع است.

چندین ترفند برای بازبینی نوشتار وجود دارد. به عنوان مثال، خواندن نوشتار به عقب یک راه موثر برای پیدا کردن اشتباهات املایی است. راه دیگر این هست که نوشتار را با صدای بلند بخوانید. با خواندن نوشتار با صدای بلند، خواننده غالبا می تواند بخش ‌نامناسب را تشخیص دهد و آن ها را بهبود بخشد. ترفند سوم این است که محتوا را چند ساعت یا حتی یک روز بعد دوباره مورد بازبینی قرار دهید.

غالبا بازبینی محتوا بعد از مدت وقت مناسب اجازه می دهد که خواننده اشتباهات را راحت‌تر پیدا کند. اگر تصمیم به حذف هر قسمت از متن، به خصوص بخش های بزرگ گرفتید، پیشنهاد می شود که این اطلاعات را در یک پوشه جداگانه ذخیره کنید. هیچ‌کس نمی‌داند که یک قطعه نوشتار حذف شده ممکن هست برای پروژه های بعدی سودمند باشد یا نه.

۵. اصلاح و بررسی نهایی محتوا سایت

در نهایت، محتوا نوشته شده به گام تجدیدنظر و بررسی نهایی می رسد. در اینجا تمام جزئیات مانند صحت محتوا، ظاهر طراحی وبسایت برای آخرین بار دوباره بررسی می شوند.

این بخش توسط شخص ویرایشگر انجام می‌شود و لزوما نباید همان فردی باشد که گام پیش نویس را انجام داده است.

در واقع، غالبا بهتر هست که ویرایشگر فرد بخصوصی باشد تا به چهره متفاوتی و با نگاه جدیدی نوشتار را بررسی کند. همچنین، می توان بررسی نوشتار نهایی را به چندین نفر واگذار کرد.

سئو محتوا

۶. رعایت نکات سئو برای نوشتن محتوا

زمانی که شما شروع به نوشتن محتوا می کنید، باید اصول سئو محتوا را هم درنظر داشته باشید چون علاوه بر تولید محتوا، سئو محتوای هم از اهیمت بالایی برخوردار است که باید بسیار به آن توجه کنید.اینکه چه تعداد از کلمات کلیدی استفاده کنید، داشتن لینک داخلی برای محتوا، نوشتن یک محتوای یونیک و غیرتکراری همگی از نکات سئو محتوا است.

 

نکات مهم در تولید محتوا

  • استفاده نکردن از محتوای دیگر سایت ها و داشتن منابع معتبر
  • استفاده از کلمات کلیدی مورد هدف و سئو شده برای سایت
  • به اشتراک گذاری محتوا از طریق کانال های متعدد با فاصله زمانی
  • نظارت بر تولید محتوا و پاسخ به نظرات کاربران در رابطه با محتوا
  • مدیریت صحیح محتوا
  • توجه به کیفیت محتوا نه کمیت آن

در نتیجه نوشتن یک محتوا جذاب برای سایت میتواند برای سئو وب سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد چون هر چقدر شما برای تولید محتوا سایت وقت بگذارید به همان میزان ورودی سایت شما هم بیشتر خواهد شد.

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رامین
رامین
۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۷:۴۰

خیلی نکات خوب و عالی بود برای تولید محتوای سایت