بلاگ آموزشی

انتخاب کلمه کلیدی

چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سایت انتخاب کنیم؟

تا حالا شده به این فکر کنید چرا باید کلمات کلیدی برای وب سایت خود انتخاب کنیم و ضرورت اینکه سایت و مقالات هم باید کلمات کلیدی داشته باشند برای چیست. امروز در این مقاله به تمامی این سوالات جواب خواهیم داد.

کلمات کلیدی یا کلید واژه ها عبارت های مهمی برای موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ و … هستند، زیرا زمانی که شما عنوان یا تیتری را برای سایت و مقالات خود انتخاب میکنید باید بر اساس کلمات هدف سایت شما باشد.

به عوان مثال اگر سایت شما درباره محصولات غذایی است باید کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند در این حوزه را برای سایت و تمامی مقالات مرتبط با عنوان سایت خود انتخاب بکنید.

تا زمانی که ربات های گوگل  به سایت و مقالات شما مراجعه میکنند و آن ها را ایندکس میکنند، متوجه شوند که سایت شما درباره چه موضوعی صحبت میکند . پس نتیجه میگیریم که انتخاب کلمات کلیدی یکی از موارد مهم در سئو سایت میباشد که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

یکی از مشکلاتی که مدیران با سایت خود دارند، عدم انتخاب درست کلمات کلیدی با کسب و کار خود است. همیچنین تمام مقالاتی که در سایت خود منتشر کردند از کلمات کلیدی درستی انتخاب نشده است.

بنابراین انتخاب نادرست کلمات کلیدی برای محتوای وب سایت خود موجب می‎شود کاربران به سختی وب سایت شما را مشاهده کنند.

برای  سئو سایت بهتر است چه تعداد کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟

اولین کاری شما باید قبل از طراحی سایت انجام دهید، این است که کلمات کلیدی وب سایت خود را انتخاب کنید. هرچه این کلمات کلیدی هدفمند باشد زودتر سایت شما به هدف خود میرسد. بهینه سازی سایت از همان ابتدای طراحی وب سایت شروع میشود که انتخاب کلید واژه ی مناسب برابی تمامی صفحات سایت و مقالات آن بسیار مهم است.

تعداد کلیدواژه های انتخابی برای وب سایت بستگی به هدف و تجارت شما دارد و اینکه ضروری است که بدانید کاربران با چه نوع کلماتی در موتورهای جستجو به دنبال کسب و کار شما هستند.

 

از وب سایت های رقیب خود برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های خوبی که میتوانید از آن برای پیدا کردن کلید واژه ها استفاده کنید. اینست که ببیند رقیبان مستقیم شما از چه کلید واژه هایی برای برند خود و وب سایت شان استفاده کرده اند.

برای اینکه بتوانید ببیند که رقیبتان از چه کلید واژه هایی برای سایت خود استفاده کرده، کافیست بر روی صفحه اصلی سایت کلیک راست بکنید و بر روی گزینه View Source  کلیک کنید. و بعد از آن با انتخاب گزینه Find کلمه meta keyword  و meta tag  را جستجو کنید که در این قسمت کلید واژه های استفاده شده در سایت را میتوانید مشاهده کنید. پس پیدا کردن آن ها از سایت رقیبتان میتواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

میزان سرچ و محبوبیت کلمات کلیدی خود را بررسی کنید.

بعد از اینکه کلید واژه های خود را انتخاب کردید باید میزان سرچ و محبوبیت آن ها را بسنجید. این که کدام از آنها برای سایت شما مفید تر خواهند بود و سایت شما را زودتر به رتبه های بالاتر گوگل میرسانند قدم بعدی در بهینه سازی سایت است.

 

قرار دادن کلمات کلیدی در سایت

 

Keyword ها را برای  بهینه سازی سئو سایت در کجا قرار بدهیم؟

بعد از اینکه کلید واژه های مناسب سایت خود را انتخاب کردید، باید به سراغ مرحله بعدی در بهینه سازی کلمات کلیدی خود بروید و آن این است که این کلید واژه های مهم را در کجای سایت قرار بدهید . تا هم هدف و استراتژی سایت شما مشخص شود و هم اینکه بتوانید زودتر در رتبه های برتر گوگل باشید.

بعد از انتخاب نهایی کلید واژه‌ها باید این کلمات کلیدی  را در صفحه قرار دهید . روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به برخی از این روش ها به شکل زیر است:

استفاده در تگ عنوان  یا   Title tag:

اولین و مهمترین مکانی که باید از کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنیدتگ عنوان است . تگ عنوان مهمترین قسمت  سئو هر سایتی است و تمامی موتورهای جستجو از جمله گوگل به آن ارزش بسیار زیادی میدهند.

 

حتما بخوانید:نکات مهم تولید محتوا سایت

 

سر خط یا Headline:

اهمیت headline  زمانی است که کاربران برای اینکه بتوانند زمانی که موضوعی را در اینترنت سرچ میکنند بدون آنکه وارد وب سایتی شوند از محتویات کلی سایت مطلع شوند. بنابراین حتما از کلید واژه ها در وب سایت خود استفاده کنید.

محتوا یا  Content:
استفاده از کلید واژه های مهم در مقالات سایت یکی دیگر از مکان های بسیار مهم برای استفاده از آن است. که باید به درستی از آن استفاده کنید زیرا در سئو سایت شما تاثیر گذار خواهد بود.

توضیحات سایت  Meta Description:

متاتگ توضیحات توسط موتورهای جستجو قابل دیدن است. و بسیار مهم هستند بنابراین زمانی که شما میخواهید وب سایت خود را برای سئو بهینه سازی کنید حتما باید از کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن سایت خود استفاده کنید.

متن لینک  Anchot Text:

متن تمام لینک های داخلی سایت شما از موارد مهم سئو سایت است. زمانی که شما برای صفحات داخلی خود لینک سازی داغخلی انجام میدهید، باید از کلمات کلیدی در این لینک ها استفاده کنید تا موتورهای جستجو زودتر آنها را پیدا کنند.

نام تصویر و تگ Alt:

یکی از مواردی که گوگل هنوز نتوانسته برا یآن راه حلی پیدا کند این است که ربات های گوگل نمیتوانند محتویات عکس ها را تشخیص بدهند. برای همین استفاده از تگ Alt  برای تمامی عکس های سایت امری ضروری و مهم است. استفاده از کلمات کلیدی برای تمامی عکس های سایت حتما باید رعایت شود.

 

انتخاب درست کلمات کلیدی برای سئو سایت

 

قرار دادن کلمه کلیدی در آدرس صفحه

استفاده از آن در تمامی url های سایت حتما باید رعایت شود. زماین که شما صفحه ای را در سایت منتشر میکنید باید حتما از آن کلمه کلیدی که در آن صفحه استفاده شده در آدرس صفحه هم استفاده شود.

قرار دادن در لینک های خارجی و لینک های داخلی

حتما باید در تمامی لینک های خارجی و داخلی سایت خود از کلید واژه ها استفاده کنید. چون تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما خواهد داشت.

ما سعی کردیم در این مقاله تمامی نکات مهم برای انتخاب کلمات کلیدی را برای شما بازگو کنیم. همچنین شما میتوانید برای اینکه سئو سایت خود را به درستی و با اصول روز گوگل انجام دهید در دوره های آموزش سئو سایت ما شرکت کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدرضا
محمدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵

به نظر من انتخاب کلمات کلیدی مناسب و هوشمندانه از خود مطلب هم مهمتر هست. اینجا رو نگاه کنید برای یک الگوریتم هوشمند برای کلمات کلیدی