بلاگ آموزشی

تبلیغات گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

امروز میخواهیم در این مقاله از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز صحیت کنیم. این که چطور میشه با استفاده از این تبلیغات برای برند سازی، افزایش بازدید از وب سایت و یا فروش محصولات خود استفاده کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز یک ابزار تبلیغاتی است که در آن سفارش دهندگان تبلیغات در ازای پرداخت هزینه، تبلیغات مورد نظر خود را به تمامی کسانی که جامعه هدف میباشند نمایش میدهند.

سیستم تبلیغاتی گوگل یا همان گوگل ادرودز این امکان را به تمامی کسب و کارهایی که به صورت آنلاین و یا اینترنتی فعالیت میکنند میدهد، تا بتوانند در کوتاه ترین زمان به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند.

همانطور که میدانید بسیاری از کسب و کارهایی که در فضای آنلاین مشغول به فعالیت هستند، دوست دارند زودتر برند سازی و یا فروش محصولات خود را آغاز کنند.

خوب همه ما میدانیم که بحث سئو سایت یکی از مواردی است که با توجه به زمانبر بودن این مسئله خیلی از افراد تا حصول نتیجه سئو دوست دارند زودتر محصولات خود را بفروشند. برای همین استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز یکی از راه های میانبر و سریع برای فروش و معرفی برند خود به دیگران است.

 

سئو سایت یا گوگل ادوردز

همانطور که می‌دانید شما برای معرفی کسب‌وکار یا کالا و خدمات خود در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، یاهو و دو راه پیشرو دارید:

روش اول انجام سئو یا بهینه‌سازی صفحات سایت‌تان برای موتورهای جست‌وجو می‌باشد  که به آن سئوی ارگانیک یا طبیعی گفته می‌شود.

در این روش شما با استفاده از آخرین نکات و روش هایی که برای بهینه سازی سایت و سئوی آن انجام میدهید، میتوانید بعد از صرف مدت زمانی که بستگی به نوع رقابت در حوزه کسب و کار شما دارد. به رتبه های بالای گوگل دست پیدا کنید که این مسئله مستلزم صبر و پیگیری متدامو شما دارد.

خب همه ما میدانیم که با توجه به اینکه تمامی هزینه های تبلیغاتی گوگل ادوردز به صورت دلاری میباشد. در طول زمان باعث میشود شما هزینه های بسیار زیادی برای اینکه همیشه در رتبه برتر گوگل باشید انجام دهید. و این نکته مهم را در نظر بگیرید که با آموزش سئو سایت میتوانید، سایت خود را در رتبه های برتر گوگل ببینید.

ولی تبلیغات گوگل ادوردز برای آن دسته از کسانی که دوست دارند زودتر به درآمد و فروش محصولات خود برسند. پیشنهاد میکنیم که در کنار بهینه سازی سایت، از تبلیغات گوگل ادوردز هم استفاده کنند که بتوانند بهترین نتیجه را داشته باشند.

ویژگی‌های تبلیغات گوگل ادوردز

در مقابل سئو سایت، گوگل سرویسی را معرفی کرد که همان گوگل ادوردز بود. که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بتوانند با استفاده از آن زودتر به هدف خود که فروش محصولات یا برند سازی بود برسند. خوب تبلیغات گوگل Ads برای تمامی کسب و کارهاف این مزیت را داشت که بتوانند بدون صرف زمان که در روش سئو سایت انجام میدانند. به راحتی در زمان کوتاهی در رتبه های بالایی گوگل باشند.

حتما بخوانید:گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاری انجام می دهد؟

 

خب در روش تبلیغات گوگل ادوردز، این گونه است. که شما در ازای پرداخت برای هر کلیک که کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک میکنند(PPC) باید مبلغی را پرداخت کنید.

که به این صورت است که شما در ابتدا اکانت خود را شارژ میکنید و بعد از آن گوگل با توجه میزان رقابتی که در آن کلمه و یا هدف بازار شما وجود دارد. هزینه ای را برای هر کلیک تعیین میکند که بعد از هر بار کلیک کردن کاربر بر روی آن از شارژ اکانت شما کم میشود.

از مزایای کار با سیستم گوگل ادوردز جدا از نتیجه‌گیری در زمان سریع و کوتاه می‌توان به مشخص کردن مکان دقیق بازار هدف کسب‌وکار شما و همینطور زمان قرارگیری سایت در رتبه‌های اول موتور جست‌وجو اشاره کرد، به صورتی که رتبه شما حتی قبل‌تر از کسانی که با سئو سایت خود را معرفی کرده‌اند قرار می‌گیرد.

 

پرداخت به ازای هر کلیک یا همان PPC

 

چرا باید برای کسب و کار خود از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه رقابت در فضای آنلاین برای بسیاری از کسب و کارها بسیار بالاست. شرکت های مختلف تلاش میکنند که در تمامی کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود یا همان بازاریابی دیجیتال، از تبلیغات گوگل ادز استفاده میکنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را داشته باشند. برای همین موضوع استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز روشی اجتناب ناپذیر برای رسیدن به بازار هدف است.

این روزها سرویس تبلیغات آنلاین بسیاری وجود دارد، علاوه بر سرویس تبلیغات گوگل ادوردز، سرویس تبلیغاتی پینترست، اینستاگرام و توییتر هم وجود دارد که در داخل کشور هم شرکت های مختلفی آن را ارائه میدهند.

با این وجود که تبلیغات گوگل ادوردز هزینه های بسیار بالایی در ایران دارد، اما همیشه جزو موارد بسیار مناسبی برای تبلیغات در بازار هدف میباشد.

ما در این مقاله سعی کردیم تعریفی ساده از تبلیغات گوگل ادز داشته باشیم، تا شما عزیزان بتوانید با آن اشنا شوید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments