بلاگ آموزشی

افزایش ترافیک وب سایت

روش های افزایش ترافیک وب سایت

امروز در سری آموزش های سئو سایت میخواهیم به بحث مهم افزایش ترافیک وب سایت بپردازیم پس با ما همراه باشید. همیشه برای اینکه وب سایت شما جزو سایت های محبوب از نظر گوگل یا کاربران باشد باید ترافیک وب سایت خود را افزایش بدهید. تا هم در نتایج گوگل رتبه های بالاتری داشته باشید و هم اینکه میزان ورودی سایت شما بیشتر شود. خوب همانطور که میدانید ترافیک وب سایت به پارامترهای مهمی بستگی دارد و شما باید برای اینکه این وب سایت فعالی داشته باشید باید این پارامترها رو به خوبی رعایت کنید.

برای افزایش ترافیک سایت باید ۳ عامل اصلی را در نظر داشت. این ۳ عامل به ما کمک خواهند کرد سایتی خوب، دارای نرخ بازدید مناسب و با کیفیت داشته باشیم.

  1. بروزرسانی وب سایت برای افزایش ورودی سایت

اولین نکته مهم برای افزایش ترافیک وب سایت، بروزرسانی سایت است. اطلاعات سایتتان مهمترین بازاریاب شما در اینترنت هستند، پس باید به آنها بهای زیادی بدهید. موتورهای جستجو علاقه ی زیادی به بروزرسانی وب سایت ها دارند. حال می خواهیم توضیح دهیم بروزرسانی چگونه انجام شود:

همیشه برای وب سایت خود یک بازه زمانی تعیین کنید. به این صورت هفته ای یک بار برای سایت خود مطلب جدید منتشر کنید یا مقاله های قبلی رو ویرایش و آپدیت کنید. زیرا همین منظم بودن در انتشار مقاله های جدید رتبه و ورودی سایت شما را بیشتر خواهد کرد. زیرا از نظر گوگل سایت هایی که به محتوای خود اهمیت زیادی میدهند. همیشه رتبه های بالاتری نسبت به رقیبان خود خواهند داشت.

البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که کمترین حالت ممکن، انتشار مقاله یا آپدیت محتوای قبلی در هفته هرچه بیشتر باید به سود افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد بود. اگر در سایت قبلا راجع به آن مطلب جدید صحبتی شده بود، توسط لینک در مطالب قبلی به مطلب جدید اشاره کنید و در مطلب جدید نیز با یک لینک به مطلب قدیمی تر اشاره نمایید.

افزایش ورودی سایت با شبکه های اجتماعی

توجه داشته باشید در دادن لینک زیاده روی نکنید، لینک های خروجی را به درستی و فقط برای کاربران ایجاد کنید، اگر شورش را دربیاورید مطلب شما ارزش خود را از دست خواهد داد. برای هرچه بهتر درج کردن محتوای سایت مقاله نکات مهم برای تولید محتوا را مطالعه فرمایید.

  1. شبکه های اجتماعی

دومین نکته مهم برای افزایش ترافیک وب سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی است. خیلی ها می گویند کار کردن در شبکه های اجتماعی ای که فیلتر هستند چه فایده ای دارد؟ باید بگویم شما با ایجاد شبکه های اجتماعی برای سایت خود از جمله فیسبوک، توییتر، پینترست، لینکدین، گوگل پلاس، اینستاگرام، تامبلر، فلیکر و … می توانید بک لینک های متعددی به سایت خود بدهید، همین بک لینک های به ظاهر ساده باعث اعتبار بیشتر سایت شما خواهند شد و نتیجه آن ورودی و ترافیک وب سایت شما بیشتر خواهد شد.

در حال حاظر شبکه های اجتماعی با موتورهای جستجو در یک راستا حرکت میکنند. وقتی موتورهای جستجو ببینند. شما در شبکه های اجتماعی حضور دارید و از آن ها به سایت خود لینک داده اید، اعتبار خیلی زیادی برای وب سایت شما قائل خواهند شد، و برند و سایت شما را معتبر میدانند و بیشتر به آن اشاره میکنند.

همچنین شبکه های اجتماعی پر از مخاطبان شما هستند، می توانید با ایجاد یک صفحه تجاری در اینها، تریبونی جهت تبلیغات خود و مطالبی که در وب سایت می گذارید ایجاد کنید تا کاربران را به سایت خود جذب کنید و آنها را تبدیل به مشتری نمایید. شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ، استفاده از شبکه های اجتماعی برای بک لینک سازی هم فرا بگیرید.

افزایش ترافیک وب سایت با بک لینک سازی

  1. تبلیغات هدفمند برای افزایش ورودی سایت

سومین مورد از نکات مهم برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده از تبلیغات هدفمند است. تبلیغات در وب شامل: ایجاد بنر و یا بک لینک از سایت هایی است که خصوصیات زیر را داشته باشند:

اینکه شما در هر سایتی با هر موضوعی که دارد، تبلیغات انجام دهید به هیچ عنوان مناسب نیست. و باید از سایت هایی برای بک لینک به سایت خود استفاده کنید که با موضوع سایت شما در یک راستا باشند. تا ترافیک وب سایت شما بیشتر شود.

سایت مورد نظر تعداد قابل قبولی از کاربرانی داشته باشند که پتانسیل تبدیل به مشتری را برای شما دارا باشند.

سایت مورد نظر باید دارای بازدید روزانه بالایی باشد.

سایت مورد نظر باید از نظر موضوعی به سایت شما نزدیک باشد. مثلا اگر سایت شما طراحی دکوراسیون داخلی است باید در سایت های معماری و هنر تبلیغ دهید.

اگر بخواهیم نمونه ای از این تبلیغات را برای شما بگوییم. استفاده از رپورتاژ آگهی در وب سایت های مرتبط یا خبری بهترین گزینه میتواند باشد.

نکته اینکه: در این سه روشی که ما در این مقاله برای شما صحبت کردیم. شما باید قبل از انجام این موارد، سایت خود را از نظر طراحی و داشتن یک وب سایت زیبا و جذاب بهره مند کنید تا باعث ماندگاری بیشتر کاربران خود شوید.

به طوری کلی سایت باید قابل اطمینان باشد و از نظر رنگ بندی مفهوم کار و اعتماد را جلوه دهد. و این کار باعث افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین شمس
حسین شمس
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲

خیلی عالی بود نکات خیلی مفیدی برا افزایش رتبه وب سایت ارائه شد.