امروز میخواهیم در این مقاله از سری مقاله های دیجیتال مارکتینگ، ۵ سرویس مهم ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.
یکی از ابزارهای مهم در دنیای مارکتینگ و به خصوص در بازاریابی دیجیتال، استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ میباشد. همه ما میدانیم که همیشه برای داشتن ارتباط مستمر با مشتریان و تقویت روابط با آنها جزو اصول اصلی و مهم در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ بوده است.
نداشتن استراتژی در دیجیتال مارکتینگ همیشه جزو مشکلات مهم در بازاریابی دیجیتال محسوب میشده است. صاحبان کسب و کارهای مختلف برای اینکه بتوانند مشتری خود را دوباره به چرخه خرید بازگردانند، باید از روش های جدید استفاده کنند که ایمیل مارکتینگ جزو موارد اصلی آن بوده است.
استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ میتواند به شما در بازگشت سرمایه کمک بسیار زیادی کند، و بتوانید از طریق آن فرصت های فروش بیشتری با مشتریان جدید و قدیمی داشته باشید. به همین دلیل استفاده از یک استراتژی مناسب در ایمیل مارکتینگ جزو اولویت مهم در کسب و کارهای دیجیتال میباشد. همچنین در بیشتر شدن ترافیک وب سایت شما که برای سئو وب سایت هم مناسب است میتواند نقش بسزایی داشته باشد.
پس بنابراین داشتن یک سرویس مناسب میتواند علاوه بر کم کردن هزینه های کمیپن های بازاریابی دیجیتال شما، بازخورد بیشتری را از بازار هدف برای کسب و کارتان داشته باشد. اما اینکه چطور بتوانیم یک سرویس ایمیلی را اجرا و طراحی کنیم به عوامل مهمی بستگی دارد که در این مقاله به آن میپردازیم.
ایمیل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟
در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از آن برای افزایش ارتباط با مشتری های مختلف استفاده میشود. در این روش محصول یا خدمات شما در قالب یک ایمیل که از قبل آن را به زیبایی طراحی کردید به شمتری هدف معرفی خواهد شد.
از عمده دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب و کار های دیجیتال، میزان به صرفه بودن هزینه های اجرای آن میباشد، که شما با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را در ایمیل مارکتینگ دریافت خواهید کرد.
در حال حاظر در تمامی دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش ایمیل مارکتینگ جزو موارد مهم در بحث های آموزش بازاریابی دیجیتال است. زیرا شما با استفاده از این ابزار مهم میتوانید فرصت های بالقوه ای برای ارتباط با مشتریان خود داشته باشید.
زمانی که شما میخواهید نام برند خود را معرفی کنید، یا محصولات خود را بفروشید، بهترین ابزار و سرویس بازاریابی دیجیتال استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ که واقعا موثر است.
کسبوکارها میتوانند از ایمیل مارکتینگ برای اهداف زیر استفاده کنند:
- معرفی کالا و خدمات جدید
- اعلام تخفیفات و جشنواره های فروش
- تبریک روزهای خاص و یا تولد مشتریان خود
- ایمیل تغییر گذرواژه ها
- ارسال پیشفاکتور یا فاکتور خرید
- ارسال رسید پرداخت الکترونیکی
- و ..
بیشتر بخوانید: معرفی ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ
دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ
یکی از دلایل مهم که باعث شده ایمیل مارکتینگ جزو موارد اصلی در کمپین های دیجیتال قرار بگیرد، جذب مشتریان جدید برای کسب و کار شما است. البته ذکر این نکته مهم است که حتی شما برای مشتریان فعلی خود نیز باید از ایمیل استفاده کنید تا بتوانید آن ها نسبت به برند خود وفادار نگه دارید.
ویژگیهای یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب
یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب باید بهگونهای برنامهریزی شده باشد که بیشترین نرخ تبدیل مشتری را برای شما به ارمغان بیارود. و اینکه شما بتوانید گزارش کاملی از رفتار مشتریان خود بدست بیاورید تا با داشتن این اطلاعات نتیجه مطلوبی از کمپین بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید.
موارد مهم در انتخاب یک سرویس ایمیل مارکتینگ
- میزان عضویت و یا لغو عضویت ایمیل
- میزان باز کردن ایمیل
- نرخ کلیک روی ایمیل
- نرخ تبدیل یا هدف ایمیل
با توجه به اینکه هر کدام از موارد ذکر شده در فوق، برای ارزیابی یک کمپین بازاریابی دیجیتال ضروری است، یک سرویس خوب باید تمامی گزارشات فوق را ارائه کند.
معرفی ۵ سرویس ایمیل مارکتینگ برتر خارجی در سال ۲۰۲۱
سرویس های ایمیل مارکتینگ زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارد که هدف همه آنها انجام هرچه بهتر این سرویس است. اما خب بسیاری از این سرویس ها پولی هستند و برای ما که پرداخت دلاری باید انجام دهیم شاید گزینه های راحت و آسانی نباشند.
از جمله بهترین سرویسهای ایمیلی خارجی که در سال ۲۰۲۱ جزو برترینها بودهاند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
Constant Contact
اولین سرویس ایمیل مارکتینگ که بسیار کار با آن راحت و آسان است و به راحتی میتوانید لیستی از ایمیل های مخاطبان، تقویم و بازاریابی دیجیتال را در آن ایجاد کنید و هزینه استفاده از این سرویس عالی چیزی در حدود ۲۰ دلار در ماه است.
-
Sendinblue
یک نرم افزار بازاریابی دیجیتال در زمینه پیام کوتاه و جزو سریعترین و بهترین نرم افزارهای ایمیلی در دنیاست. استفاده از این پلتفرم بسیار راحت است و میتوانید روزانه کلی ایمیل های جذاب و بسیار زیبا بسازید و در صورت نیاز آن ها را ویرایش کنید. روزانه ۳۰۰ ایمیل رایگان بفرستید. هزینه استفاده از این نرم افزار ۲۵ دلار در ماه است.
- Drip
یک نرم افزار ایمیلی قوی و مناسب در زمینه پلتفرم های پاپ آپ است. که پشتیبانی رایگان دارد ولی برای استفاده از خدمات ایمیلی شما باید مبلغی در حدود ۴۹ دلار بپردازید.
-
ConvertKit
در این پلتفرم میتوانید برای آن دسته از مشتریانی که علاقه مند به خرید بوده اند را دسته بندی کنید و برای انها ایمیلعای هدفمند و مشخصی ارسال کنید. این پلتفرم یک دوره آزمایشی ۱۴۳ روزه دارد و پس از آن باید ماهیانه ۲۹ دلار پرداخت کنید.
-
AWeber
این سرویس ایمیل مارکتینگ دارای فیچرهای نظیر RSS و AMP دارد و قسمتی برای دسته بندی مشتریان دارد. این پلتفرم به صورت روزانه امکان ارسال ۵۰۰ ایمیل رایگان دارد اما برای استفاده از آن باید بیشتر از ۲۰ دلار بپردازید.
-
GetResponse
این برنامه بسیار طراحی ساده ای دارد و بسیار راحت میتوانید از طریق آن یک کمپین بازاریابی دیجیتال مارکیتنگ را اجرا کنید. میتوانید از این ابزار برای AB تست و یا فرم هایی برای پاسخگویی و دسته بندی مشترکان استفاده کنید. برای این نرم افزار باید ماهیانه ۳۵ دلار بپردازید.
شاید بتوان گفت که این پلتفرم جزو محبوب ترین سرویس های ایمیلی در جهان است که بخشی از خدمات آن به صورت رایگان ارائه میشود. این سرویس با سیستم های چون wordpress و Spotify سازگار است. هزینه این سرویس برای هرماه نزدیک ۲۹۹ دلار است.
ما در این مقاله سعی کردیم بهترین سرویس های ایمیلی در حال حاظر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از استراتژی های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ از آنها بهره ببرید.